HANDELSBETINGELSER
§ 1. GENERELLE OPLYSNINGER
- Ønsket
- CVR-nr. 44321807
- E-mail: mppaspoul@gmail.com
- Tlf. 22 25 37 52
Betaling
Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger.
Ønsket.dk tager imod online betalinger med; Mastercard, Visa/Dankort, Visa Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.
Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Ønsket.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.
Til offentlige institutioner kan vi sagtens lave elektroniske regninger. Send os en e-mail til mppaspoul@gmail.com med din bestilling, Ean-nummer, institutionens navn og adresse, telefonnummer samt bestillerens navn.
Levering
PRISER & FRAGT
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner.
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Vi anvender GLS eller Dao til at levere dine varer. Ordrer over DKK 1000,00 fremsendes fragtfrit, ordrer under DKK 1000,00 sendes uden
omdeling fra DKK 39,00 eller med omdeling for DKK 70,00. Ovenstående fragtregler gælder for postadresser i Danmark, dog ikke
Grønland, Færøerne og øvrige udland. Vi sender gerne til andre lande, men ikke fragtfrit uanset ordrens størrelse. Kontakt os for at få prisen.
LEVERING
Leveringstid for varer, vi har på lager er 1-4 dage.
Vi pakker som udgangspunkt dine varer samme dag ordren er modtaget. Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail. Vi leverer til privatadresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland. Alle varer leveres med GLS eller dao.
Retur og fortrydelsesret
Der gives 30 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.
Fortrydelse skal meldes til os senest 30 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Meddelelsen skal gives pr. mail på , hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du kan også benytte vores returportal, som du finder her.
Det er op til Ønsket.dk at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til Ønsket.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.
Ønsket.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til vores lager:
Ønsket.dk
Adresse: Niels Bohrs vej 24
By & postnummer: Låsby, 8670
Persondatapolitik
Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.
Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af [virksomhedsnavn]. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.
Klagemuligheder
Du kan sende en mail til: mppaspoul@gmail.com eller tinge på (+45) 22253752, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:
• Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
• Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
• Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Gå til EU klageportal.
Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores [virksomhedsmail].
§ 5. AFBESTILLINGER
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e-mail til adressen: mppaspoul@gmail.com med ”Afbestilling“ i emnefeltet. Her skal kundens navn samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne med fordel returneres til afsender med teksten ”Afbestilling” indsat i emnefeltet. Afbestilling bør ske inden kl. 15 til Ønsket.dk samme dag, som bestillingen er foretaget.
FORTRYDELSESRET
30 DAGES FORTRYDELSESRET
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren hos Ønsket.dk 30 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle forbrugeren fortryde købet skal det meddeles
indenfor 30 dage, og herefter har forbrugeren 14 dage til at sende varen retur. Forbrugeren kan sende en mail til: mppaspoul@gmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som findes nederst i handelsbetingelserne. Forbrugeren kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
VARENS STAND VED RETURNERING
Betingelsen for at få det fulde beløb tilbage ved anvendelse af fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og
mængde, som ved overdragelsen.
Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, hæfter forbrugeren for en eventuel værdiforringelse som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren. Ønsket returnerer beløbet inden 3 hverdage. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
INGEN FORTRYDELSESRET
Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde,
hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 30 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
SÅDAN RETURNERER DU VAREN
Der er tre måder hvorpå, du kan returnere varen:
du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 30 dage fra du har givet os meddelelse om at du ønsker at fortryde
købet, returnere varen til Ønsket. Og i denne sammenhæng beder vi dig udfylde retursedlen som var vedhæftet din ordrebekræftelse
eller standardfortrydelsesformularen, som du finder her og dokumentere at den/de returnerede varer er købt hos ønsket.dk. du kan aflevere varen i butikken indenfor 30 dage.
Returadresse er følgende:
Ønsket
Niels Bohrs vej 24 8670, Låsby
Mærk pakken “Fortrydelsesret” og vedlæg retursedlen eller
standardfortrydelsesformularen.
ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Ønsket inden rimelig tid efter varens modtagelse, Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Kunden skal afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Undladelse heraf kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Ønskets udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Ønsket nægter modtagelse af varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden eller med for lidt porto.
Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Viser en mangel sig indenfor de første 6 måneder efter levering, formodes det at manglen var til stede ved levering. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
Returadresse er følgende:
Ønsket
Niels Bohrs vej 24 8670, Låsby
§ 8.2. FORSVARLIG RETURNERING
Du har ansvaret for produkter, der returneres til Ønsket frem til at Ønsket har modtaget produkterne. Vi anbefaler derfor at alle produkter
er forsvarligt indpakket. Ønsket anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Ønsket. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler vi, at du kontakter os på
22 25 37 52.
PERSONDATAPOLITIK.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik) For at du kan indgå aftale med os på Ønsket.dk, har vi brug for følgende
oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Ønsket og opbevares i 1 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Den dataansvarlige er Ønsket.dk. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende
oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål. Som registreret hos Ønsket har du altid ret til at gøre indsigelse mod
registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og
henvendelse i forbindelse hermed rettes til ønsket.dk via e-mail.
Cookies
På Ønsket.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som
muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Ønsket.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede
af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Ønsket.dk.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ønsket på tlf: 22 25 37 52 eller E-mail. Hvis det ikke lykkes os
at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Klageportalen i Nævnenes hus.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevnenshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU Kommissionens
online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 24. september 2023